Hymylit valmistuvat - vaatii tarkkuutta ja kärsivällisyyttä |
Sanat: Sinikka Raikunen
Sävel: Tuula Jukola-Nuorteva
Ku-ka löy-tää,
mis-sä luu-raa
ys-tä-väm-me Hy-my-li?
Hym, mym, mym, mym, Hy-my-li,
hy-myn suu-ri san-ka-ri.
Ku-ka löy-tää,
mis-sä luu-raa
ys-tä-väm-me Hy-my-li?
Hym, mym, mym, mym, Hy-my-li, i-loi-ses-ti hy-myi-lee.
Talventörröttäjien työstämiseen saatiin loistava idea alkuopetuksen facebook-sivustosta. Ensin törröttäjiä katseltiin kuvista ja niitä tutkittiin myös ulkona. Valkoisella tai vaaleansinisellä pastelliliidulla piirrettiin törröttäjät ja lumipeite A4-kokoiselle valkoiselle paperille. Paperi kiinnitettiin alustaan maalarinteipillä. Näin työhön saatiin kauniit kehykset. Sen jälkeen laverattiin tausta kylmiä värisävyjä käyttäen. Lopuksi siveltiin kulta-tai hopea liimaa kukintojen päälle. Lapset hurmaantuivat kimalleliimasta niin, että täytyi hieman jarrutella. Oivallinen kohta keskustella aiheista "vähän on paljon", "pieni on kaunista" ja "liika on liikaa". Mukava ja näyttävä työ, jossa jokainen koki onnistumisen elämyksiä. Isona ryhmänä työt näyttävät luokkamme takaseinällä yhtenäiseltä teokselta, jonne silmä etsiytyy vähän väliä.
1. luokan talventörröttäjiä tammikuussa 2014 |
Minä maltoin pysähtyä |
Valon ja varjojen leikkiä, eikä lumikitein peittynyttä vaatimatonta ruusunmarjan oksaa juurikaan huomaa, jos ei pysähdy. Tänään en kiirehtinytkään kotiin, vaan konttailin pitkin parkkipaikamme pusikoita kameran kanssa vaanien. Onnistuin tavoittamaan hetken - viis siitä, vaikka siivouspäivän aikataulu petti (lue jälleen kerran)!
Maltetaan pysähdellä!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti